Miłosz Sounds w TVP

Program 2 TVP S.A. wyemituje pięć koncertów poświęconych twórczości Czesława Miłosza. Wszystkie kompozycje powstały na zamówienie festiwalu Sacrum Profanum. Do projektu zaproszeni zostali czołowi współcześni kompozytorzy: Paweł Mykietyn, Aleksandra Gryka, Agata Zubel, Wojciech Ziemowit Zych i Jagoda Szmytka.


Inspirowane twórczością noblisty instrumentalne i wokalno-instrumentalne kompozycje po raz pierwszy zabrzmiały we wrześniu na krakowskim festiwalu w wykonaniu uznanych zespołów specjalizujących się w interpretacji muzyki współczesnej: Ensemble Modern z udziałem aktorów: Mai Ostaszewskiej oraz Zygmunta Malanowicza, Klangforum Wien, Asko|Schönberg, Bang on a Can All-Stars oraz amerykańskiego Alarm Will Sound.

1. Emisja w Programie 2: niedziela, 22.01.2012r., godz. 23:15

Paweł Mykietyn -  „Dwa Wiersze Miłosza”
Wykonawcy: 
Maja Ostaszewska, Zygmunt Malanowicz (recytacja)
Ensemble Modern 
Dyrygent: Brad Lubman
Miejsce: Hala ocynowni ArcelorMittal Poland 

2. Emisja w Programie 2: niedziela, 29.01.2012r., godz. 23:20

Agata Zubel  - „Aforyzmy na Miłosza” 
Wykonawcy: 
Agata Zubel (sopran)
Klangforum Wien 
Dyrygent: Clement Power
Miejsce: Muzeum Inżynierii Miejskiej 

3. Emisja w Programie 2: niedziela, 5.02.2012r., godz. 23:20

Jagoda Szmytka - „electrified memories of bloody cherries. extended Landschaft von Musik” 
Wykonawcy: Bang on a Can All-Stars
Dyrygent:  Michael Gordon
Miejsce: Muzeum Inżynierii Miejskiej 

Aleksandra Gryka -  „einerjedeneither” 
Wykonanie : Alarm Will Sound
Dyrygent: Alan Pierson
Miejsce: Muzeum Inżynierii Miejskiej

4. Emisja w Programie 2: niedziela, 12.02.2012r., godz. 23:20

Wojciech Ziemowit Zych - ”Postgramatyka Miłosza ...Teraz szukajcie go w gajach i puszczach słownika” 
Wykonanie : ASKO | SCHÖNBERG
Dyrygent:  Etienne Siebens
Miejsce: Muzeum Inżynierii Miejskiej

Pod względem muzyczności wiersze Miłosza...

Są skrzyżowaniem serii dodekafonicznej z oberkiem. (Paweł Mykietyn)

Nie proszą się o dopisywanie do nich dźwięków. O ile one stanowią reakcję artysty na rzeczywistość, którą odczuwa duszą, wzrokiem, słuchem, o tyle tak samo rozumiana sztuka muzyczna może im towarzyszyć. (Agata Zubel)

Kategoria muzyczności, która mnie interesowała w twórczości Miłosza, dotyczy plastycznych wyobrażeń i strukturalnych mechanizmów. „Co tutaj opowiadam, poezją, zgoda, nie jest”. (Jagoda Szmytka)

Moim zdaniem poezja Miłosza jest mało muzyczna w swojej frazie. Oczywiście, dziś można dowolny tekst pociąć wręcz na poszczególne głoski czy zmiksować w  sposób dający w rezultacie czystą abstrakcję. W ten sposób umuzycznić można właściwie dowolny, nawet skrajnie amuzyczny z punktu widzenia np. XIX-wiecznej pieśni tekst. Ale czytając wiersze Miłosza, nie mam wrażenia, aby jemu było po drodze z muzyką jako sztuką, aby miał dla niej jakieś szczególne zrozumienie, czy był na nią szczególnie wrażliwy, miał wewnętrzny muzyczny rezonans. Tego nie znajduję. Nie ma też w poezji Miłosza, jak dla mnie, jakiejś paraleli emocjonalnej, ekspresyjnej. (Wojciech Ziemowit Zych)

Są średnio muzyczne. (Aleksandra Gryka)

Źródło: www.instytutksiazki.pl


Komentarze:

Dodaj swój komentarz:

Imię i nazwisko:*

Adres e-mail:*

Treść:*

ładowanie...

Kod z obrazka:*

 

 pola oznaczone * są wymagane

Szukaj na stronie

"Opowieści o Współistnieniu. Niewidzialny Most" -

Pogranicze w Zachodniej Galilei

(28.11-4.12.2019)

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego” w ramach Programu „Kultura Inspirująca”

  

Dwór w Krasnogrudzie

Olga Tokarczuk

| 21 02 2015 | Krasnogruda  

 

 

Od września Dwór w Krasnogrudzie czynny od poniedziałku do piątku od 10.00 do 16.00.

W soboty i niedziele po uprzednim kontakcie telefonicznym

Bożena Bartosiewicz: tel. 603 123 743

 

Koncert Finałowy Orkiestry - Lato w Pograniczu 2019. Galeria zdjęć


IRENA VEISAITĖ

Człowiek Pogranicza 2019

 

Orkiestra Klezmerska Teatru Sejneńskiego

Kup płytę Orkiestry

Rodzinne Skarby. Kolekcja Filmowa. 2019

 

 

WYSTAWY

 

 

 

Oferta edukacyjna

Darowizny uzyskane przez Fundację Pogranicze

W związku z otrzymaniem darowizn, na podstawie art. 18 ust. 1f, pkt 2 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 74, poz. 397, ze zmianami), Fundacja Pogranicze podaje do publicznej informacji, że łączna kwota uzyskana z tego tytułu w okresie od 01.01.2018 r. do 31.12.2018 r. wyniosła 66.006,31 zł.

W 2018 roku Fundacja uzyskała również kwotę 16.106,30 zł w formie wpłat z 1% podatku oraz 5.131,31 z tytułu zbiórki publicznej nr 2018/2901/OR.

Otrzymane darowizny Fundacja Pogranicze w całości przeznaczyła na realizację działań statutowych.

Towarzystwo Inwestycji Społeczno – Ekonomicznych S.A. w Warszawie udzieliło nam pożyczki na zamknięcie inwestycji oraz pomogło zorganizować montaż finansowy przy współpracy z Polskim Bankiem Spółdzielczym w Ciechanowie dla zapewnienia pełnej płynności przy prowadzeniu inwestycji związanej z rewitalizacją zabytkowego kompleksu dworskiego w Krasnogrudzie, w którym powstaje Międzynarodowe Centrum Dialogu.

www.tise.pl

Informacja o plikach cookies

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

"Biuletyn Pogranicza" w Twojej skrzynce

INFORMACJA O POLITYCE PRYWATNOŚCI