Mistrzowie - SejN.Y. - Tratwa Muzykantów III edycja


Stuart Brotman - (bas, basy, cymbały, puzon, baraban) artysta wszechstronny, aranżer oraz muzyk studyjny. Grał i nagrywał z artystami wielkimi oraz niemal wielkimi, a także przyszłymi wielkimi i przeciętnymi, nie wspominając naprawdę kiepskich i zupełnie upokarzających. Zdefiniował klezmerski bas ("jest to mały instrument o bardzo niskim brzmieniu i posiadający akcent”). Uzyskał licencjat na katedrze muzyki Uniwersytetu Kalifornijskiego w Los Angeles, jest stałym uczestnikiem warsztatów KlezKamp, Buffalo on the Roof, the Balkan Music and Dance Workshops oraz KlezKanada. Od 1989 roku nagrywa, koncertuje i uczy nowej żydowskiej muzyki ze światowej sławy zespołem klezmerskim The Brave Old World. Od dawna podziwiany jako wszechstronny solista i wrażliwy akompaniator w kręgach muzyki tradycyjnej i pop, towarzyszył w trasach koncertowych oraz nagraniach Canned Heat, Kaleidoscope, Geoffa i Marii Muldaur, towarzyszył na cymbałach Ryowi Cooderowi w Carnegie Hall. Stu wystąpił w wykonaniu Getta w Los Angeles, wykonaniu Shlemiel the First w San Francisco, często występuje w specjalnych rolach muzyków etnicznych w TV i filmie. Jest założycielem Los Angeles' Ellis Island Band, od początku odrodzenia muzyki klezmerskiej jest siłą napędowa tego ruchu. Występował z Yiddisher Caravan, finansowanego federalnie folkowego przedstawienia jidysz, koncertował z The Klezmorim, Kapelye, Andy Statman, the Klezmer Conservatory Band, Davka, The San Francisco Klezmer Experience, Khevrisa oraz Itzhakiem Perlmanem. Stuart mieszka w Berkeley w stanie Kalifornia. 

Michael Alpert - Pionier ruchu Klezmer Revival i jeden z najbardziej oryginalnych śpiewaków, twórca pieśni i poezji jidysz, gra na skrzypcach, gitarze i perkusji. Członek grupy The Brave Old World, w której obecnym składzie występują: Michael Alpert, Alan Bern, Stuart Brotman, Kurt Bjorling. Koncertował z Itzhakiem Perlmanem. Gra też z Kapelye, z Davidem Krakauerem i Krakauer Trio oraz z innymi grupami klezmerskimi. Jako pracownik nowojorskiego YIVO Institute for Yewish Research prowadził badania nad żydowską muzyką i tańcem w Stanach Zjednoczonych i Europie Wschodniej. Współorganizował z Buffalo on the Roof, instytutem kultury i sztuki jidysz badającym powiązania między żydowskimi i nieżydowskimi tradycjami ludowymi Europy Wschodniej. Uczył tradycyjnego śpiewu i tańca w ramach Uriel Weinreich Summer Program in Yiddish Language, Literature and Culture na Uniwersytecie Columbia oraz wykładał w Oxford Center for Yiddish Studies, KlezKamp oraz w ramach Bałkańskiego Warsztatu Muzyki i Tańca w East European Folklife Center. Od 1991 roku współtworzy Festiwal Kultury Żydowskiej w Krakowie. 

Avishay Hadari - jest reżyserem teatralnym, urodził się w Tiberias nad jeziorem galilejskim w 1976 roku. Ukończył wyższą szkołę artystyczną Thelma Yellin i Szkołę Teatru Wizualnego w Jerozolimie. Zafascynowany twórczością Tadeusza Kantora zdecydował się studiować w Krakowskiej PWST. Jest znawcą Dybuka i awangardowego warsztatu teatralnego.

 


Frank London - trębacz i kompozytor, jest członkiem The Klezmatics, Hasidic New Wave, grał z Johnem Zornem, LL Cool J'em, Melem Torme, , LaMonte Young, Lester Bowie’s Brass Fantasy, They Might Be Giants, Davidem Byrnem, Jane Siberry, Ben Folds 5, Markiem Ribotem, Mauricem El Medioni i Gal Costa. Brał udział w powstaniu ponad 100 płyt. Jego projekty autorskie to m.in. INVOCATIONS (inspiracja tradycją kantoralną); Frank London Klezmer Brass Allstars’ DI SHIKERE KAPELYE, BROTHERHOOD OF BRASS, NIGUNIM, THE ZMIROS PROJECT (Żydowskie pieśni mistyczne), THE DEBT (muzyka filmowa i teatralna); THE SHEKHINA BIG BAND; ścieżka dźwiękowa do filmów THE SHVITZ i THE DIVAHN Perl Gluck oraz cztery płyty z Hasidic New Wave. Projekty muzyczne, które zrealizował to m.in. muzyka do spektaklu na podstawie dramatu „W nocy na starym rynku” Y.L. Peretza, DAVENEN dla Pilobolus, The Klezmatics, THE MEMOIRS OF GLUCKEL OF HAMELN w wykonaniu Great Small Works, a także ROMANCE Min Tanaki. Skomponował muzykę do THE BROTHER FROM ANOTHER PLANET oraz MEN WITH GUNS John Saylesa, MURDER AND MURDER Yvonne Rainer, czesko-amerykańskiego teatru marionetek GOLEM oraz IVYE PROJECT Tamary Rogoff. Dyrygował w trakcie realizacji THE KNEE PLAYS Davida Byrna z Robertem Wilsonem, współpracował z palestyńską skrzypaczką Simon Shaheen, uczył muzyki żydowskiej w Kanadzie, na Krymie oraz w Castskills, produkował płyty legendarnej pieśniarki cygańskiej Esmy Redżepovej, a także algierskiego pianisty Maurica el Medioni. Jego utwór wykorzystano w produkcji HBO Sex and the City („Seks w wielkim mieście”), występował na festwialach The North Sea Jazz Festival, Lincoln Center Summer Festival, jest współzałożycielem Les Miserables Brass Band oraz Klezmer Conservatory Band. 

Paul Brody - trębacz, aranżer, kompozytor, lider grupy Sadawi. Występował z takimi formacjami, jak: Masada, The New Klezmer Trio, The Klezmer Conservatory Band i Naftule’s Dream. Jeden z czołowych przedstawicieli tzw. Radical Jewish Culture. Bierze aktywny udział w odrodzeniu muzyki żydowskiej – szczególnie żydowskiego jazzu. Studiował w San Francisco State University (1992), Boston University (1994) oraz w New England Conservatory of Music (1966). Koncertował m.in. w Stanach Zjednoczonych, Europie, w Afryce Południowej. Nagrał m.in. ze swoją grupą Paul Brody´s Sadawi uznaną płytę Kaballah Dream (Tzadik Records, prod. John Zorn). Mieszka w Berlinie. 

Michael Steinlauf - jest profesorem historii w Gratz Collage w Filadelfii. Urodził się w Paryżu i dorastał na Brooklinie w Nowym Jorku. Rodzice, warszawscy Żydzi, przeżyli Zagładę na ziemiach polskich. Włada biegle językiem jidysz i polskim. Ukończył studia anglistykę oraz studia literaturoznawcze i komparatystyczne na Uniwersytecie Columbia, a tytuł doktora uzyskał na Uniwersytecie Brandeisa. Jego prace na temat historii kultury wschodnioeuropejskich Żydów i stosunków polsko-żydowskich zostały przetłumaczone na język polski, hebrajski, niemiecki i włoski. Jest też znakomitym znawcą teatru jidysz. Redaguje rocznik Polin: Studies in Polish Jewry, poświęcony żydowskiej kulturze w Polsce. 


Komentarze:

Dodaj swój komentarz:

Imię i nazwisko:*

Adres e-mail:*

Treść:*

ładowanie...

Kod z obrazka:*

 

 pola oznaczone * są wymagane

Szukaj na stronie

"Opowieści o Współistnieniu. Niewidzialny Most" -

Pogranicze w Zachodniej Galilei

(28.11-4.12.2019)

Dwór w Krasnogrudzie

Olga Tokarczuk

| 21 02 2015 | Krasnogruda  

 

 

Od września Dwór w Krasnogrudzie czynny od poniedziałku do piątku od 10.00 do 16.00.

W soboty i niedziele po uprzednim kontakcie telefonicznym

Bożena Bartosiewicz: tel. 603 123 743

 

Koncert Finałowy Orkiestry - Lato w Pograniczu 2019. Galeria zdjęć


IRENA VEISAITĖ

Człowiek Pogranicza 2019

 

Orkiestra Klezmerska Teatru Sejneńskiego

Kup płytę Orkiestry

Rodzinne Skarby. Kolekcja Filmowa. 2019

 

 

WYSTAWY

 

 

 

Oferta edukacyjna

Darowizny uzyskane przez Fundację Pogranicze

W związku z otrzymaniem darowizn, na podstawie art. 18 ust. 1f, pkt 2 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 74, poz. 397, ze zmianami), Fundacja Pogranicze podaje do publicznej informacji, że łączna kwota uzyskana z tego tytułu w okresie od 01.01.2018 r. do 31.12.2018 r. wyniosła 66.006,31 zł.

W 2018 roku Fundacja uzyskała również kwotę 16.106,30 zł w formie wpłat z 1% podatku oraz 5.131,31 z tytułu zbiórki publicznej nr 2018/2901/OR.

Otrzymane darowizny Fundacja Pogranicze w całości przeznaczyła na realizację działań statutowych.

Towarzystwo Inwestycji Społeczno – Ekonomicznych S.A. w Warszawie udzieliło nam pożyczki na zamknięcie inwestycji oraz pomogło zorganizować montaż finansowy przy współpracy z Polskim Bankiem Spółdzielczym w Ciechanowie dla zapewnienia pełnej płynności przy prowadzeniu inwestycji związanej z rewitalizacją zabytkowego kompleksu dworskiego w Krasnogrudzie, w którym powstaje Międzynarodowe Centrum Dialogu.

www.tise.pl

Informacja o plikach cookies

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

"Biuletyn Pogranicza" w Twojej skrzynce

INFORMACJA O POLITYCE PRYWATNOŚCI